Myšlenky - Saskie Green

Myšlenky

V dnešním článku bych se spíš chtěla vypsat. Vypsat se z toho, nad čím poslední dobou dost přemýšlím. Doufám, že nejsem jediná, která to tak má a pokud ano, nevadí. Už na tom stejně pracuju.





Jakýkoliv nákup ať už oblečení, kosmetiky, knih nebo papírenských potřeb mi vždycky udělal radost. Bohužel to bylo jen chvilkové. Všichni chceme být šťastní a každý na to máme svůj vlastní recept. Jenže jsme někdy i trochu líní. Proto upřednostníme ten nákup věcí, o kterých si myslíme, že nás udělají šťastnými, ale neudělají. A pokud ano tak jen na chvilku. 

Už kolikrát jsem si řekla, jak bude super až si koupím to nové tričko a džíny a jak mi to bude slušet. Byla to pravda, ale nadšení opadlo brzy, protože nejsem spokojená se svojí postavou, zas tak uplně mi ty těsné džíny podle mě neslušely. Kam tím mířím? Bylo jednodušší si jít koupit nové věci a mít z nich radost, než se zvednout a začít cvičit, abych měla radost ze sebe a byla se sebou spokojená. Ne jen, že to bylo jednodušší, ale ono to bylo i rychlejší. Občas se nad tím zamyslím a říkám si, že s tím musím něco dělat. 
(Trochu to souvisí s leností, ale to bych se dostala jinam.) 

Třeba i ty nové knížky nám udělají radost, něco se z nich přiučíme nebo si u nich krásně odpočineme. Jenže po přečtení je dáme na poličku a konec. Radost a vše ostatní je pryč. Teď zase potřebujeme něco jiného. Proto si koupíme kosmetiku naší oblíbené značky. Pak ji vypotřebujeme a je to pryč. Nejen že už nemáme radost, ale nemáme už ani peníze.

Lepší by bylo začít makat na hezký postavě, začít se učit konečně francouzsky, pomoci mamce s obědem a umýt nádobí, jít se jen tak projít a zaposlouchat se do zvuků přírody, udělat někomu radost úsměvem - to zase udělá radost nám. Někdy to bude trvat déle, ale výsledek bude stát za to. Potom budeme mít radost z toho, že vypadáme tak dobře (vždyť jsme na tom dřeli!), z toho, že se konečně na dovolené ve Francii domluvíme (budeme na sebe pyšní). Bude prostě dobře, pokud přestaneme tolik lpět na těch materiálních věcech. To nás udělá šťastnějšími (teda mě určitě).

Dejte mi vědět do komentářů, jestli to tak někdo máte. Jestli ne, stejně mi dejte vědět :)

6 komentářů:

  1. Ahh, tenhle článek mi mluví z duše <3 Osobně taky občas prostě jen koupím nějaký ten přívěšek, pak ho jen hodím na hromádku k ostatním a vytáhnu ho jednou za měsíc. Už jsem ale kdysi doufala, že se mi bude dařit odprošťování se od materiálních potřeb v tak velkém množství a tys mi to nyní připomněla tak, že nad tím pravděpodobně jen tak nepřestanu přemýšlet a pokusím sebe samotnou zase rozvíjet, pokoušet se dosáhnout cílů, dostat se dál, zlepšovat se, a ne jen prahnout po něčem, co mě brzy omrzí.

    Krásný článek! ^^

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti článek líbil, donutil k zamyšlení a že v tom nejsem sama :D
    Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle článek úplně přesně vystihuje i moje rozpoložení :) Na to, že mi nějaká věc, kterou si koupím, udělá radost jen na chvilku jsem přišla už dávno, proto už ani moc nenakupuju, jednoduše mi hromadění věcí nějak úplně přestalo dávat smysl. Mnohem šťastnější jsem za všechny ty nemateriální momenty :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Taky jsem si toho všimla už dříve, ale až teď jsem si to pořádně uvědomila.

      Vymazat
  4. Mně už třeba ani nákupy oblečení/kosmetiky nedělají takovou radost jako dřív. Jsem pak stejně se vším za chvíli nespokojená :D přesně jak píšeš, chvilkové nadšení a lenost :D

    LENN

    OdpovědětVymazat